mercredi 7 novembre 2018

Family Fun - Pink Paislee


Hello there!

I'm sharing my first November layout on the Pink Paislee blog today. I used the gorgeous Whimsical collection to make a fun family page with a picture of my girls and their dad snapped at an amusement park in Barcelona a couple of years ago. The happy Whimsical colors and patterns were perfect for this sweet family photo!

Bonjour!

J'ai un toute nouvelle page à partager avec vous! Vous pouvez d'ailleurs la retrouver aujourd'hui sur le blog de Pink Paislee. J'ai utilisé la magnifique collection Whimsical ainsi qu'une photo des filles et de leur papa prise dans un parc d'attraction de Barcelone il y a quelques années. Cette collection pleine de gaieté était tout ce qu'il fallait à cette jolie photo de famille!




My idea for this page was to create a fun and eye-catching background using the super cute Whimsical swatch books. I went with a chevron design and placed several cards from one of the 2x2 mini paper pads on Paper 01. I love how those colorful squares stand out against the light background!

Pour cette page, je voulais créer un fond original et accrocheur avec les mini paper pads de la collection. J'ai décidé de faire des chevrons en plaçant plusieurs cartes d'un des mini paper pads sur le papier 01. J'aime beaucoup la façon dont ces carrés colorés ressortent sur le fond clair!




To make my photo pop off the page, I printed it in black and white and adhered it at the bottom of my layout with foam tape. I adorned it with a banner and a heart from the puffy sticker sheet and with fussy cut flowers and leaves from Paper 03. I'm such a big fan of florals and the Whimsical flowers are no exception. So pretty!

Pour faire ressortir ma photo, je l'ai imprimée en noir et blanc et je l'ai collée avec de la mousse 3D en bas de la page. Je l'ai ornée d'une bannière et d'un cœur de la feuille de puffy stickers ainsi que de fleurs et de feuilles découpées dans le papier 03. Je suis une grande fan de fleurs et celles de la collection Whimsical sont tellement jolies!




I then got busy embellishing the 2x2 squares with more beautiful flowers and cute butterflies that I fussy cut from Paper 14. I adhered some of them with foam squares to add even more dimension to my page.

Je me suis ensuite occupée d'embellir les cartes avec d'autres belles fleurs et avec des papillons que j'ai découpés dans le papier 14. J'en ai collés quelques-uns avec des carrés de mousse 3D pour apporter encore plus de relief à ma page.




For the title, I used rub-on words that I placed on the left side of the picture along the bottom chevrons. I also adorned it with cute rub-on stitches and hearts.

Pour le titre, j'ai utilisé des rub-ons que j'ai placés à gauche de la photo le long des chevrons. Je l'ai accompagné de cœurs et de points de couture de la feuille de rub-ons.




I went on with the rub-ons and added a couple of butterflies as well as a few more stitches along some of the 2x2 squares. Rub-ons are just great to bring extra interest and detail to a project!

J'ai continué sur ma lancée avec les rub-ons et j'ai ajouté quelques papillons ainsi que d'autres points de couture le long de quelques carrés. Les rub-ons sont parfaits pour apporter du détail à un projet!




Thank you so much for joining me today! I hope you are inspired to use this beautiful and happy collection on your next family layout!

Merci de vous être joints à moi aujourd'hui! J'espère que ma page vous donnera envie d'associer cette belle collection à vos photos de famille!


Elodie




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

J'aimerais beaucoup savoir ce que vous en pensez! :)
I'd love to know what you think! :)